13 rad na temat tego jak rozwinąć firmę

Rozwój firmy

Zakładając własną firmę musimy liczyć się z wieloma trudnościami na naszej drodze. Jednak, gdy już podniesiemy się po pierwszych upadkach i nauczymy wychodzić z sytuacji kryzysowych, musimy ruszyć z miejsca. Po kliku miesiącach działalności firmy warto pomyśleć nad jej rozwojem, tak by baza kilku klientów mogła rozbudować się do kilkunastu, stale się zwiększając.

13 rad jak rozwinąć firmę:

Oto 13 sprawdzonych rad dotyczących tego, jak rozwinąć firmę:

  1. Spróbuj postawić sobie pytanie o najważniejsze cele Twojego biznesu, stwórz tezę, która dokładnie określi, jak ma wyglądać rozbudowa Twojej działalności;
  2. Głównymi i najczęstszymi priorytetami rozwoju jest zwiększenie liczby klientów, liczby transakcji z nimi, podniesienie średniej wartości każdej transakcji oraz spotęgowanie własnej wydajności i operatywności;
  3. Postaw na unikalną propozycję sprzedaży, która wyróżni Cię spośród wielu podobnych tematycznie konkurentów;
  4. Utwórz prognozowane wyniki swoich przyszłych działań i określ budżet jaki chcesz na to przeznaczyć;
  5. Warto rozważyć użycie najnowszej technologii, co pozwoli Ci na szybsze i nowoczesne opracowanie ważnych treści biznesowych;
  6. Bardzo dobrym rozwiązaniem tego, jak rozwinąć biznes jest korzystanie z outsourcingu, czyli przekazywaniu realizacji zadań, projektów zewnętrznej firmie.
  7. Zgodnie z zasadą 80/20(zasada Pareto), gdzie 20% Twoich działań tworzy 80% Twoich wyników, odnieś te 20% do Twoich klientów generując 80% przychodów;
  8. Zbieraj feedback od swoich klientów, ważne byś odbierał komunikaty, odnośnie tego co potrzebuje poprawienia, ulepszenia, ale również odnośnie tego co jest pozytywne. To doskonały sposób na rozwój biznesu;
  9. Zadbaj o progres własnych pracowników. Istnieje wiele firm szkoleniowych prowadzących zajęcia rozwijające kreatywność czy rozwiązywanie problemów metodą design thinking. Taki instruktaż z pewnością wzniesie Twoich podwładnych na wyżyny myślenia nieszablonowego i zintegruje zespół;
  10. Warto pamiętać o rozwoju marki w sieci. Jeśli jeszcze nie posiadasz strony internetowej firmy to czas na stworzenie jej. W sieci istnieje dużo dostępnych i intuicyjnych kreatorów stron internetowych. Możesz zrobić to sam, jak również zlecić komuś na wyżej wymienionej, zasadzie outsourcingu;
  11. Skoro istniejesz już w sieci, warto pomyśleć o rozwoju tej strony. Planuj dodawanie postów na stronie, zadbaj o oryginalną szatę graficzną. Warto też założyć profil w Social Mediach takich jak Facebook, LinkedIn czy Instagram. Są to darmowe sposoby na prezentację Twojego biznesu w sieci i pomagają stworzyć Ci silną markę i renomę na tle innych korporacji;
  12. Stwarzając Twój biznes, z pewnością dorobiłeś się pierwszych klientów. Dodając ich do bazy mailingowej stwarzasz sobie grono aktywnych subskrybentów, interesujących się aktualnymi wydarzeniami Twojego biznesu. Wysyłanie newsletteru nie powinno być jednak zbyt częste, standardowo wysyłany jest jeden mail/miesiąc;
  13. Firmy w tzw. zaawansowanym stadium rozwoju specjalizują się w szkoleniach internetowych – webinarach. Daje to szansę na wypromowanie firmy w różnych środowiskach.
Rozwijanie firmy
Źródło: Pixabay.com

Rozwinąć firmę można bardzo szybko!

Wiesz już jak rozwinąć swoją firmę dzięki najprostszym rozwiązaniom. Sam proces rozwoju nie jest zbytnio skomplikowany, jednak wymaga rozwiniętej kreatywności i otwartości na zmiany. Rozwój biznesu nie zależy tylko od jej właściciela. Istotnym elementem są tu pracownicy, którzy nie tylko kreują wizerunek firmy, ale są jej ważną częścią.

Progres biznesu jest efektywny, jeśli jest oparty o silny plan biznesowy. Powyższe 13 sposobów na rozwój biznesu, jest jedynie namiastką możliwości dynamizacji procesu rozwoju firmy. Wszystko zależy tylko albo i aż, od naszej kreatywności.

Artykuł pomógł zredagować portal http://www.solutio.com.pl/.

Źródła:

  • Tyrell&Company, 57 Ways to Grow Your Business. Bright Ideas for the Serious Entrepreneur,
  • https://tyrrellandcompany.co.uk/wp-content/uploads/2014/02/57-Ways-to-Grow-Your-Business-TC-version-PDF.pdf,
  • Garrison, T. W., The Magic of a Marketing System, in Crandall, R. (ed.) Marketing for People not in Marketing, Satori Press International, U.S, 1998.