Jakie skojarzenie budzi centrum handlowe? Gdynia i inne duże miasta coraz bardziej modernizują sklepy wielkopowierzchniowe. To dlatego mniej kojarzymy je z zakupami a bardziej z wieloma atrakcjami. To tam skupiają się punkty gastronomiczne, miejsca do rozrywki. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zaplanować również firmowy event w takim miejscu.
Gwarancja satysfakcjonującej frekwencji
Nawet średniej wielkości centrum handlowe w Gdyni codziennie notuje tysiące odwiedzin. Spora frekwencja jest pierwszym argumentem za tym, aby zorganizować w nim event firmowy. Duży zasięg wydarzenia i promocji jest przecież gwarantem powodzenia przedsięwzięcia. W wielu polskich miejscowościach duże punkty handlowe to prawdziwe centrum kulturalno-rozrywkowe. Mimo że odwiedza je niezwykły mix klientów, zawsze znajdzie się grupa, odpowiadającą preferencjom organizatorów. Dla firm, którym zależy na zwiększeniu świadomości marki to kluczowa sprawa. Wiadomość o evencie dotrze do rodziny i znajomych, więc finalnie frekwencja może być jeszcze lepsza, niż szacowano.
Infrastruktura na każdą porę roku
Jakimi warunkami lokalowymi dysponuje centrum handlowe? Gdynia i inne miasta mają imponującą ilość powierzchni, na której można planować prawie wszystko. Co ważne, pora roku w niczym nie przeszkadza, czego nie można powiedzieć o eventach plenerowych. Zainteresowane firmy zawsze mają dostęp do pełnego zaplecza technicznego: nagłośnienia, prądu, Internetu. Nie ma więc potrzeby wynajmowania kolejnych podwykonawców, czyli angażowania w wydarzenie dodatkowych osób. Jeśli planowany event ma potencjał wizerunkowy, można liczyć na finansowe względy ze strony galerii handlowej.
Konsument podatny na reklamę
Planując promocję nowych produktów lub usług, warto wybierać te miejsca, gdzie już znajdują się osoby, zainteresowane zakupami. W centrum handlowym w Gdyni klienci są najbardziej podatni na spontaniczne zakupy, bo po to odwiedzili duży sklep. Chętniej sięgają po nowości, testują, dopytują, biorą ulotki a w domu googlują, co udało im się poznać. Nawet jeśli finalnie nie kupią polecanych produktów, staną się nośnikiem wiedzy o marce. Wystarczy, że opowiedzą o niej w pracy, domu lub podczas wizyty u fryzjera. Prawdopodobieństwo, że któraś z tych osób skorzysta z oferty, jest spore.
Jak przykuć uwagę klientów?
Kluczowe jest miejsce, jakie na event wyznaczy centrum handlowe. Gdynia i inne miasta starają się, aby duże centra handlowe miały dobrą lokalizację. W obrębie samego budynku jest wiele ciekawych miejsc. Każde nich ma swoją cenę. Planując event trzeba liczyć się z tym, że właściciel galerii narzuci nam pewne ograniczenia, chociażby w zakresie umiejscowienia stanowiska, czasu ekspozycji marki, a nawet wyboru narzędzi promocyjnych. Klientów najlepiej „wabić” na wiele sposobów, w tym korzystając z zewnętrznego nagłośnienia. Jednak na ten warunek nie zawsze jest przyzwolenie. Na co liczy uczestnik eventu? Na dobrą zabawę, ciekawe produkty lub usługi, znanych gości, quizy i zabawy.
Warto dopracować scenariusz eventu. Centrum handlowe to miejsce, gdzie jest kumulacja różnych bodźców. Klientów łatwo rozproszyć, co często kończy się przedwczesnym opuszczeniem eventu.