3 sposoby na odpowiednią klasyfikację klientów

Spotkanie pracownicze w biurze.

Reklamy są najbardziej skuteczne wtedy, gdy dobrze zna się swoją grupę docelową. Personalizowany marketing pozwala osiągnąć najlepsze efekty. By go wdrożyć, trzeba przeprowadzić segmentację odbiorców. Przedstawiamy 3 sposoby na odpowiednią klasyfikację klientów!

1. Klasyfikacja demograficzna

Dane demograficzne o klientach można zdobyć stosunkowo łatwo, np. za pomocą ankiet, poprzez rejestrację do sklepu czy zapis do newslettera. W ten sposób można wyodrębnić grupy ze względu na kryteria, takie jak:

  • wiek,
  • płeć,
  • wykształcenie,
  • dochody,
  • narodowość.

Tworzenie ogólnego profilu klienta rzadko kiedy się sprawdza. Współcześnie ogromne znaczenie ma personalizacja. Dzięki klasyfikacji można bardziej świadomie przygotować reklamy dla konkretnej grupy, a także dostosować ofertę i podpowiedzi, kanały komunikacji, wyświetlane powiadomienia itp.

2. Klasyfikacja psychograficzna

Psychologiczne i emocjonalne aspekty zachowań konsumenckich są niezwykle istotne, ponieważ pozwalają poznać konkretne preferencje klientów. Informacje tego typu zdobywa się trudniej – zwykle potrzebne są do tego specjalne programy analityczne, które weryfikują dane pozyskane, np. z dobrze przygotowanego mailingu. Ten podział bierze pod uwagę:

  • styl życia,
  • cechy osobowości,
  • wyznawane wartości.

3. Segmentacja behawioralna

Ogromne znaczenie ma też zachowanie konsumentów na stronie, w sklepie online czy w aplikacji. Segmentacja ta jest przeprowadzana na podstawie:

  • podejmowanych działań (czas spędzony na stronie, klikane linki, wybierane zakładki itp.),
  • zwyczajów zakupowych (wybierane produkty, sposób składania zamówienia, czynniki motywujące do zakupu itp.),
  • lojalności (częstotliwość zakupów).

Takie dane mogą gromadzić nowoczesne narzędzia IT. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na: https://push-ad.com/blog/marketing-automation-co-to-jest/.

 

Chcesz wdrożyć w swojej firmie specjalne programy do analityki behawioralnej oraz inne narzędzia automatyzujące marketing, pomagające zbierać cenne dane o klientach? Sprawdź ofertę nowoczesnych rozwiązań na: https://push-ad.com/!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close