3 sposoby na odpowiednią klasyfikację klientów

Spotkanie pracownicze w biurze.

Reklamy są najbardziej skuteczne wtedy, gdy dobrze zna się swoją grupę docelową. Personalizowany marketing pozwala osiągnąć najlepsze efekty. By go wdrożyć, trzeba przeprowadzić segmentację odbiorców. Przedstawiamy 3 sposoby na odpowiednią klasyfikację klientów!

1. Klasyfikacja demograficzna

Dane demograficzne o klientach można zdobyć stosunkowo łatwo, np. za pomocą ankiet, poprzez rejestrację do sklepu czy zapis do newslettera. W ten sposób można wyodrębnić grupy ze względu na kryteria, takie jak:

  • wiek,
  • płeć,
  • wykształcenie,
  • dochody,
  • narodowość.

Tworzenie ogólnego profilu klienta rzadko kiedy się sprawdza. Współcześnie ogromne znaczenie ma personalizacja. Dzięki klasyfikacji można bardziej świadomie przygotować reklamy dla konkretnej grupy, a także dostosować ofertę i podpowiedzi, kanały komunikacji, wyświetlane powiadomienia itp.

2. Klasyfikacja psychograficzna

Psychologiczne i emocjonalne aspekty zachowań konsumenckich są niezwykle istotne, ponieważ pozwalają poznać konkretne preferencje klientów. Informacje tego typu zdobywa się trudniej – zwykle potrzebne są do tego specjalne programy analityczne, które weryfikują dane pozyskane, np. z dobrze przygotowanego mailingu. Ten podział bierze pod uwagę:

  • styl życia,
  • cechy osobowości,
  • wyznawane wartości.

3. Segmentacja behawioralna

Ogromne znaczenie ma też zachowanie konsumentów na stronie, w sklepie online czy w aplikacji. Segmentacja ta jest przeprowadzana na podstawie:

  • podejmowanych działań (czas spędzony na stronie, klikane linki, wybierane zakładki itp.),
  • zwyczajów zakupowych (wybierane produkty, sposób składania zamówienia, czynniki motywujące do zakupu itp.),
  • lojalności (częstotliwość zakupów).

Takie dane mogą gromadzić nowoczesne narzędzia IT. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na: https://push-ad.com/blog/marketing-automation-co-to-jest/.

 

Chcesz wdrożyć w swojej firmie specjalne programy do analityki behawioralnej oraz inne narzędzia automatyzujące marketing, pomagające zbierać cenne dane o klientach? Sprawdź ofertę nowoczesnych rozwiązań na: https://push-ad.com/!