Chcesz zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej? Zainwestuj w usługę pozycjonowania!

Kobieta przed laptopem.

Świat Internetu w ciągu ostatnich kilku lat mocno się zmienił. Dziś po prostu nie opłaca się go zignorować. Dlatego też wielu przedsiębiorców zakłada strony internetowe, które służą głównie celom informacyjnym i formie kontaktu z potencjalnymi klientami. Jeśli chcesz zwiększyć ruch na swojej stronie, powinieneś zainteresować się możliwościami, jakie daje pozycjonowanie stron internetowych. Czym jest i jakie korzyści niesie ze sobą optymalizacja stron internetowych?

Pozycjonowanie strony i optymalizacja SEO – co to takiego?

Pozycjonowanie stron to szereg działań, mających na celu wywindowanie danej strony www na jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Internauci klikają zazwyczaj w kilka pierwszych wyników, a większość z nich nie przechodzi nawet do drugiej strony wyników. To sprawia, że szanse na duży ruch na stronie, dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów i odbiorców treści mają właściciele tych firm, którzy inwestują w pozycjonowanie. Wśród istotnych elementów pozycjonowania znajdują się też działania SEO (Search Engine Optimization), mające na celu sprawdzenie poprawności działania poszczególnych elementów (w tym także plików cookies czy zapisów rodo), jak również formularzy kontaktowych. Ważna jest też optymalizacja strony pod kątem czasu jej wczytywania. Pozycjonowanie stron w Google dotyczy też działań w kodzie strony.

Content marketing – czyli co wchodzi w skład działań w zakresie pozycjonowania strony?

Działania związane z pozycjonowaniem mogą dotyczyć contentu, czyli wszystkich treści na stronie. Google ocenia strony pod kątem tego, co się na nich znajduje. Wartościowy content przyciąga nowych użytkowników, ale jest również pozytywnie odbierany przez algorytmy, co pozwala wywindować stronę na sam szczyt listy w wyszukiwarce Google. Dlatego też tak wiele firm zleca tworzenie treści wyspecjalizowanym agencjom, świadczącym usługi content marketingu i zatrudniającym copywriterów. W uzyskaniu satysfakcjonującej pozycji strony w Google pomóc może prowadzenie firmowego bloga. Zawarte na nim treści (zawierające słowa kluczowe) również są cennym elementem całej strategii. Poszukiwane przez użytkowników frazy można sprawdzić w narzędziu Google Search Console.

Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej, czyli jakie?

Pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych, a więc odnośników prowadzących bezpośrednio do danej strony internetowej, to działania określane jako link building. Zwiększenie linkowania do danej witryny wpływa korzystnie na samą reputację i rozpoznawalność marki. Korzystnie interpretują ją także algorytmy wyszukiwarek. Stanowi więc istotny element strategii pozycjonowania. Za sprawą link buildingu zwiększa się widoczność strony.

Co jeszcze pomoże w zwiększeniu ruchu na stronie www?

Bez wątpienia dużym wsparciem dla strony jest również reklama natywna. To taka forma przekazu marketingowego, która ma za zadanie jak najlepiej dopasować się do istniejących na stronie treści. Jej istotą jest umiejętne dostosowanie się do merytorycznego materiału i otoczenia, w którym została zamieszczona. Promocja produktu lub usługi musi odbywać się w sposób umiejętny i nienachalny.