Czy influencer marketing pomoże Ci sprzedawać więcej?

Ikony social media w komórce.

Influencer marketing to obecnie jedno z najpopularniejszych działań reklamowych w przestrzeni internetowej. Jego moc doceniają zarówno te największe, jak i mniejsze marki. Czy jednak faktycznie współpraca z wpływowymi osobami działającymi w sieci się opłaca? Czy może przełożyć się na większą sprzedaż? Sprawdź, jak działa influencer marketing i jakie efekty przynosi!

Czym jest influencer marketing?

Influencer marketing to działania marketingowe z wykorzystaniem tzw. influencerów, czyli inaczej liderów opinii. Współcześnie są to zazwyczaj twórcy internetowi – właściciele popularnych blogów, kanałów na YouTube i profili w mediach społecznościowych. Sama technika wcale nie jest jednak nowa – w końcu reklamy ze „znanymi twarzami” znane są od lat. Dziś influencerów jest jednak więcej, a każdy z nich skupia wokół siebie nieco innych odbiorców. Dlatego trafienie do konkretnej grupy docelowej jest łatwiejsze.

Współpraca z influencerem opiera się najczęściej na publikowaniu treści sponsorowanych – może to być recenzja lub prezentacja produktu. Dobrym pomysłem jest również wplecenie informacji o reklamowanym produkcie, do standardowych treści publikowanych przez danego twórcę. W przypadku influencera z zaangażowaną i obdarzającą go zaufaniem grupą followersów (obserwatorów) daje to efekt zbliżony do rekomendacji członka rodziny lub znajomego.

Influencer marketing – efekty

W czym konkretnie może pomóc influencer marketing? Kampanie można podzielić na dwa główne typy. Podobnie jak w przypadku innych reklam, są to akcje wizerunkowe lub sprzedażowe. Influencer może pomóc w zwiększeniu rozpoznawalności marki, zapoznając z nią swoich followersów. Odpowiednio poprowadzona kampania wzbudza zainteresowanie i sprawia, że nazwa i logo produktu zapisują się w pamięci użytkowników. Influencer zazwyczaj wpływa również na wzrost zaufania do marki. Jeśli jest ona promowana przez osobę uznawaną za szczerą i rzetelną, na pewno wpłynie to na pozytywne odczucia internautów.

Dobrze zorganizowany influencer marketing wpływa również korzystnie na sprzedaż. Treści reklamowe mogą polecać konkretne produkty, pokazywać ich zalety oraz korzyści, jakie przynosi ich użytkowanie lub tłumaczyć, w jaki sposób działają. Wszystko to wzbudza zainteresowanie i zwiększa zapotrzebowanie. Kampanie wizerunkowe również pośrednio wpływają na sprzedaż. Jeśli odbiorca danej reklamy będzie w przyszłości poszukiwał określonej kategorii produktów, na pewno w pierwszej kolejności pomyśli o firmie, którą polecał lubiany przez niego influencer.

Zwiększ sprzedaż z influencer marketingiem – jak robić to dobrze?

Warto jednak pamiętać, że influencer marketing to również pewne zagrożenia. Kampania może być bardzo skuteczna, ale tylko wtedy, gdy będzie dobrze zorganizowana i zaplanowana. Niezwykle ważny jest też odpowiedni dobór influencerów – liczy się nie tylko duże grono obserwatorów, ale przede wszystkim jego zaangażowanie i zaufanie. Istotny jest również wizerunek reprezentanta marki. Jak wybrać właściwie? Najlepiej skorzystać z pomocy dobrej agencji specjalizującej się w influencer marketingu. To w zasadzie gwarancja spełnienia oczekiwań reklamodawcy.