Czy książki biznesowe są pomocne w rozwijaniu własnego biznesu?

Kilka ksiązek biznesowych leży na biurku obok laptopa

Stworzenie udanego biznesu online wymaga poświęcenia i wytrwałości. Wymaga również solidnej strategii, która uwzględnia erę cyfrową, gdzie prawie wszystko odbywa się online. W tym artykule poznamy kilka sposobów, dzięki którym możesz przenieść swój biznes na wyższy poziom. Żyjemy w czasach, w których prawie wszystko odbywa się online, od zakupów po streaming wideo. Oznacza to, że posiadanie obecności online dla swojej firmy jest niezbędne do osiągnięcia sukcesu.

Na początek zgłąb odpowiednią wiedzę

Nauczyłeś się jak stworzyć stronę internetową, dodać platformy społecznościowe i dodać platformę do hostingu wideo. Dodałeś narzędzia marketingowe takie jak tworzenie treści, email marketing czy blogowanie i marketing afiliacyjny. I co teraz? Kiedy już to wszystko zrobisz, czas uczyć się od ekspertów. Najlepszym sposobem na to jest uczęszczanie na szkolenia dotyczące Twojego biznesu lub czytanie branżowej literatury. Książki biznesowe wspomogą Cię w dążeniu do celu oraz dostarczą ci fachowej wiedzy, aby ominąć pułapki, które będą czyhać po drodze. Warto postawić na fachowe porady ekspertów, które znajdziesz np. w książce „138”. Jak twierdzą sami autorzy, jest minimum 138 powodów, dla których warto przeczytać tę książkę, a dzięki nim poprawisz swój biznes i zwiększysz szansę na sukces.

Oczywiście książki to jeden z najtańszych możliwych sposobów na zdobywanie wiedzy, ale przecież są też darmowe! Aby być dobrym przedsiębiorcą, powinieneś być w „środowisku” przedsiębiorców. Możesz to zrobić bez wychodzenia z domu – po prostu każdego dnia „pierz sobie mózg” wartościowymi artykułami, filmami na youtubie lub tiktoku (tylko nie przepadnij na kilka godzin, oglądając głupoty!) czy też słuchając podcastów. Najlepiej wybrać od razu znane kanały i twórców. Zweryfikuj także, czy za im treściami stoją faktyczne suckesy – wystarczy użyć google i swojej głowy i szybko będziesz wiedział, od kogo warto się uczyć :).

Nadążając za nowinkami branżowymi, zapewnisz, że Twój biznes online pozostanie istotny i odniesie sukces na długie lata.

Zbadaj swoją grupę docelową

Zanim jeszcze zaczniesz planować projekt lub układ swojej strony, musisz zacząć od zbadania swojej grupy docelowej. Musisz wiedzieć jak najwięcej o swoich potencjalnych klientach. Żadna firma internetowa nie może sobie pozwolić na utratę potencjalnych klientów tylko dlatego, że jej strona jest źle zaprojektowana lub jej treść jest nieaktualna. Musisz wiedzieć, kim jest Twój typowy klient i czego od Ciebie oczekuje. Musisz również wiedzieć, gdzie się znajdują i jakiego języka używają. Jeśli Twój biznes jest przeznaczony dla globalnej publiczności, musisz znać ich preferowane metody płatności i opcje dostawy.

Poznaj swoje cele

Kiedy już zidentyfikujesz swoją docelową grupę odbiorców i wiesz, czego chcą, nadszedł czas, aby ustalić pewne cele. Może to być tak proste, jak „Chcę zarobić 5000 zł, sprzedając moje produkty online” lub „Chcę, aby moja wiadomość dotarła do 10 000 osób każdego miesiąca”. Powinieneś mieć jasne, spisane cele i powinieneś je często przeglądać. Jest to szczególnie ważne, gdy rozwijasz nową markę.

Dodawanie narzędzi marketingowych

Kiedy już masz swoją stronę uruchomioną i czas rozpocząć jej marketing, musisz dokonać ważnego wyboru. Czy korzystasz z płatnych reklam w mediach społecznościowych, takich jak Facebook i Google, czy też tworzysz własne treści?

Płatne reklamy to szybki sposób, aby uzyskać większy ruch na stronie. Mogą być opłacalne, jeśli robisz je dobrze.

Pokaż się w Social Mediach

Jeśli Twój biznes to sklep stacjonarny, platformy społecznościowe są dla Ciebie mniej ważne. Ale jeśli Twój biznes to biznes internetowy, platformy społecznościowe mogą być nieocenione. Platformy społecznościowe są rozszerzeniem Twojej strony internetowej i marki. Pozwalają one na interakcję z klientami w bardziej osobisty sposób. Pozwalają dostarczyć klientom więcej informacji na temat produktów i biznesu. Jeśli nie wiesz, jak dobrze poruszać się w Social Mediach i jakie strategie najlepiej działają, warto przeczytać książkę „Biblia Social Media”.  Pamiętaj, Social Media to nie tylko Facebook, znany teraz jako Meta, ale również Instagram, który swoją drogą należy również do tego samego holdingu. Warto również tworzyć długie i merytoryczne treści na YouTube, aby dać się poznać swoim klientom. Dzięki temu dotrzesz do ludzi, którzy szukają tego typu treści, a ponadto możesz robić tak zwany recykling treści, czyli wycinać i montować fragmenty pod rolki z Instagrama, stories z mety, shorty na YouTube oraz oczywiście TikToki. Ta ostatnia platforma rozwija się w NIESAMOWITYM tempie i aż szkoda, że jest jeszcze mało książek biznesowy na jej temat.

W chwili pisania tego artykułu najłatwiej jest zdobyć zasięgi właśnie na TikToku. Pewnie zastanawiasz się, czy TikTok jest dobrym narzędziem do każdego rodzaju biznesu? I tak i nie? Na pewno nie zaszkodzi w żadnej z branż, ale najlepiej sprawdzi się w przypadku sprzedawaniu produktów lub usług dla osób w wieku 15-25 lat. Znam jednak przypadki dobrej konwersji reklam z TikToka, które były skierowane do osób 30+ i chcących wydać na usługę powyżej 2000 zł!