Ile kosztuje własny biznes w galerii handlowej?

schody w galerii handlowej

Trudno wyobrazić sobie lepsze miejsce do własnego biznesu jak galerie handlowe. Warszawa skupia ich najwięcej, tam też zarejestrowano najwięcej podmiotów gospodarczych. W galeriach otwieramy sklepy, butiki, usługi fryzjerskie, kosmetyczne czy chociażby punkty gastronomiczne. Ile kosztuje współpraca z tak dużym podmiotem handlowym?

Wyspa dla początkujących

Planując biznes w centrum handlowym, warto zrobić rozeznanie, w jakich sklepach specjalizują się galerie handlowe. Warszawa ma niektóre duże centra nastawione na konkretne branże. Jeśli wiemy, że nasz profil firmy pasuje do danego miejsca, wybieramy typ współpracy. Mniejszym biznesom lub firmom z produktami sezonowymi zwykle poleca się wyspy w pasażach handlowych. To miejsca, które trudno przeoczyć. Nie dają takiego komfortu jak własny sklep, ale za to dokładnie można wyeksponować swoją ofertę. Wyspy są tańsze od sklepów, co ważniejsze, umowę na nie można podpisać na bardzo krótki czas. Jeśli nasz interes „nie chwyci”, nie ma konieczności generowania większych kosztów poprzez dłuższy wynajem.

Lokal, czyli wyższa hierarchia

Nie każda branża może być prowadzona z wyspy. Za bardziej prestiżowe promowanie firmy uchodzi posiadanie lokalu. Takich podmiotów szukają też galerie handlowe. Warszawa i inne miasta chcą stale poszerzać portfolio swoich sztandarowych galerii. Lokal oznacza wyższe koszty. Od czego są one uzależnione? To dość indywidualna kwestia, uzależniona od wielu czynników, np. powierzchni, położenia salonu, czasu trwania umowy. Im lepsza lokalizacja, tym stawki wyższe. Miejsce w głównym pasażu bezpośrednio przekłada się na lepsze wyniki sprzedażowe. Na taki efekt nie może liczyć biznes, schowany gdzieś na uboczu galerii.

Czynsz i inne wydatki

Za najdroższe pod względem czynszu uchodzą galerie handlowe w Warszawie. Inne duże miasta mają stawki nieco mniejsze, ale także wysokie. Warto mieć świadomość, że czynsz nie jest jedyną opłatą, z jaką musisz się liczyć. Wchodząc z własnym biznesem do galerii, korzystasz z jej bogatej infrastruktury i wszystkich udogodnień, jakie posiada. Jesteś pełnoprawnym partnerem, uczestnikiem projektów marketingowych i beneficjentem działań galerii. To kosztuje. Podpisując umowę, warto dopytać o najdrobniejsze detale finansowe. Finalnie może się z nich uzbierać całkiem spora kwota. Dodatkowe koszty mogą oznaczać opłatę serwisową i marketingową. Chodzi m.in. o partycypowanie w kosztach napraw, serwisowania, wywozu śmieci.

Umowa o wynajem

Przedsiębiorca, który decyduje się na współpracę na wyspie, może podpisać umowę na okres nawet jednego dnia. Maksymalny czas w jego przypadku to rok. Inaczej wygląda umowa na długi okres. Z reguły jest to 5 – 10 lat. Najczęściej biznesmen otrzymuje przygotowany wzór umowy najmu. To lista praw i obowiązków. Jeśli nie chcemy być niczym nieprzyjemnie zaskoczeni, warto dopytać o wszystkie niejasne lub mało zrozumiałe kwestie. Każdy punkt umowy podlega negocjacjom przed podpisaniem. Entuzjazm, związany z wejściem do galerii handlowych w Warszawie nie powinien przyćmić zdrowego rozsądku.

Wejście do galerii handlowej pozwala dotrzeć do dużej liczby klientów. Od biznesmena wymaga jednak sporych nakładów finansowych. Warto pamiętać, że nie każdy rodzaj biznesu pasuje do sklepu wielkopowierzchniowego. Czasem bardziej opłaca się sprzedaż online.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close