Artykuł partnera.
Według niektórych badań nawet ponad 70% zakupów internetowych nie doczekuje finalizacji. Porzucone koszyki to poważny problem w biznesie e-commerce, który poniekąd można przekuć w sukces. Wystarczy znaleźć receptę na to wyzwanie. Oto, kilka kluczowych sposobów na walkę z porzuconymi koszykami.
Uproszczona ścieżka zakupowa
Jednym z głównych powodów, dla których konsumenci decydują się na porzucenie koszyka jest zbyt skomplikowana ścieżka zakupowa. Projektując sklep internetowy naprawdę warto wziąć pod uwagę zagadnienia związane z user experience. Duże znaczenie mają czytelne opisy produktowe wzbogacone o przycisk call to action, który zdaniem wielu ekspertów powinien zostać dostrzeżony przez odbiorcę w ciągu maksymalnie 3 sekund. W sklepie internetowym nie powinno znajdować się zbyt wiele „rozpraszaczy” w postaci banerów, a tym bardziej okienek pop-up, szczególnie w momencie finalizacji transakcji.
Możliwość dokonania zakupów bez rejestracji
W tym kontekście bardzo ważne jest, aby klienci mieli możliwość dokończenia swoich zakupów bez rejestracji. Większość konsumentów nie lubi wypełniać formularzy, w których musi podać swoje dane osobowe i przy których traci cenny czas. Gdy w momencie finalizacji transakcji okazuje się, że czeka ich jeszcze obowiązkowa rejestracja, mogą natychmiast porzucić koszyk i skorzystać z oferty konkurencyjnego sklepu, nawet jeśli jego oferta nie będzie tańsza, a warunki dostawy i płatności będą zbliżone.
Tanie i preferowane przez klientów formy dostawy
Jeśli chodzi o same dostawy, klienci również mają swoje wyraźne preferencje w tej kwestii. Obecnie największą popularnością cieszą się dostawy realizowane do paczkomatów, choć duży udział w rynku mają także tradycyjne przesyłki kurierskie, dostawy do punktu, a nawet przesyłki pocztowe. Klienci sklepu zwracają również uwagę na koszty dostawy – warto rozważyć darmową dostawę powyżej zakupów opiewających na określoną kwotę. Jak dać klientom duży wybór i nie ponosić z tego tytułu zbędnych kosztów?
Biznesy e-commerce chętnie korzystają z pomocy brokerów kurierskich. Tanie przesyłki kurierskie Sendit.pl to jeden z nich. Porównywarka posiada wiele udogodnień dla klientów biznesowych – przede wszystkim możliwość łatwej integracji ze sklepem internetowym bądź kontem na Allegro. Stawki są bardziej atrakcyjne niż w przypadku usług zamawianych bezpośrednio u kuriera. Więcej na temat zalet korzystania z gara kurierskiego można przeczytać na stronie: https://www.sendit.pl/.
Wygodne metody płatności
Również metody płatności mają dla klientów duże znaczenie. Warto poszukać operatora, który pozwala w łatwy sposób zaimplementować do sklepu wszystkie popularne płatności online – między innymi BLIK, transakcje kartą, szybkie przelewy, jak również portfele elektroniczne. Wciąż istnieje pokaźną grupa klientów przywiązana do tradycyjnych przelewów, czego nie warto lekceważyć.
Wiadomości przypominające o porzuconym koszyku
Jeśli istnieje taka możliwość, warto przypomnieć klientowi o porzuconym koszyku – im szybciej otrzyma odpowiedni komunikat, tym większa szansa na jego powrót do zakupów. Jednym ze sposobów wykorzystywanych do tego celu jest remarketing – reklamy wyświetlane w wyszukiwarce bądź w mediach społecznościowych. Bywają one skuteczne, ale są dość kosztowne. Do klientów, którzy zasubskrybował newsletter, można wysyłać wiadomości e-mail przypominające o niedokończonej transakcji. Jeszcze lepszym rozwiązaniem są modyfikacje push, które wyświetlają się bezpośrednio w przeglądarce i są przez klientów odbierane jako mniej inwazyjne, przynosząc dzięki temu wyższą konwersję. Co istotne, wszystkie trzy metody przypominania klientom o zakupach można w pełni zautomatyzować.