W jaki sposób uratować porzucone koszyki?

Mężczyzna wysyłą paczkę kurierem

Artykuł partnera.

Według niektórych badań nawet ponad 70% zakupów internetowych nie doczekuje finalizacji. Porzucone koszyki to poważny problem w biznesie e-commerce, który poniekąd można przekuć w sukces. Wystarczy znaleźć receptę na to wyzwanie. Oto, kilka kluczowych sposobów na walkę z porzuconymi koszykami.

Uproszczona ścieżka zakupowa

Jednym z głównych powodów, dla których konsumenci decydują się na porzucenie koszyka jest zbyt skomplikowana ścieżka zakupowa. Projektując sklep internetowy naprawdę warto wziąć pod uwagę zagadnienia związane z user experience. Duże znaczenie mają czytelne opisy produktowe wzbogacone o przycisk call to action, który zdaniem wielu ekspertów powinien zostać dostrzeżony przez odbiorcę w ciągu maksymalnie 3 sekund. W sklepie internetowym nie powinno znajdować się zbyt wiele „rozpraszaczy” w postaci banerów, a tym bardziej okienek pop-up, szczególnie w momencie finalizacji transakcji.

Możliwość dokonania zakupów bez rejestracji

W tym kontekście bardzo ważne jest, aby klienci mieli możliwość dokończenia swoich zakupów bez rejestracji. Większość konsumentów nie lubi wypełniać formularzy, w których musi podać swoje dane osobowe i przy których traci cenny czas. Gdy w momencie finalizacji transakcji okazuje się, że czeka ich jeszcze obowiązkowa rejestracja, mogą natychmiast porzucić koszyk i skorzystać z oferty konkurencyjnego sklepu, nawet jeśli jego oferta nie będzie tańsza, a warunki dostawy i płatności będą zbliżone.

Tanie i preferowane przez klientów formy dostawy

Jeśli chodzi o same dostawy, klienci również mają swoje wyraźne preferencje w tej kwestii. Obecnie największą popularnością cieszą się dostawy realizowane do paczkomatów, choć duży udział w rynku mają także tradycyjne przesyłki kurierskie, dostawy do punktu, a nawet przesyłki pocztowe. Klienci sklepu zwracają również uwagę na koszty dostawy – warto rozważyć darmową dostawę powyżej zakupów opiewających na określoną kwotę. Jak dać klientom duży wybór i nie ponosić z tego tytułu zbędnych kosztów?

Biznesy e-commerce chętnie korzystają z pomocy brokerów kurierskich. Tanie przesyłki kurierskie Sendit.pl to jeden z nich. Porównywarka posiada wiele udogodnień dla klientów biznesowych – przede wszystkim możliwość łatwej integracji ze sklepem internetowym bądź kontem na Allegro. Stawki są bardziej atrakcyjne niż w przypadku usług zamawianych bezpośrednio u kuriera. Więcej na temat zalet korzystania z gara kurierskiego można przeczytać na stronie: https://www.sendit.pl/.

Wygodne metody płatności

Również metody płatności mają dla klientów duże znaczenie. Warto poszukać operatora, który pozwala w łatwy sposób zaimplementować do sklepu wszystkie popularne płatności online – między innymi BLIK, transakcje kartą, szybkie przelewy, jak również portfele elektroniczne. Wciąż istnieje pokaźną grupa klientów przywiązana do tradycyjnych przelewów, czego nie warto lekceważyć.

Wiadomości przypominające o porzuconym koszyku

Jeśli istnieje taka możliwość, warto przypomnieć klientowi o porzuconym koszyku – im szybciej otrzyma odpowiedni komunikat, tym większa szansa na jego powrót do zakupów. Jednym ze sposobów wykorzystywanych do tego celu jest remarketing – reklamy wyświetlane w wyszukiwarce bądź w mediach społecznościowych. Bywają one skuteczne, ale są dość kosztowne. Do klientów, którzy zasubskrybował newsletter, można wysyłać wiadomości e-mail przypominające o niedokończonej transakcji. Jeszcze lepszym rozwiązaniem są modyfikacje push, które wyświetlają się bezpośrednio w przeglądarce i są przez klientów odbierane jako mniej inwazyjne, przynosząc dzięki temu wyższą konwersję. Co istotne, wszystkie trzy metody przypominania klientom o zakupach można w pełni zautomatyzować.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close